Lång dag i Los Angeles


Efter en elva timmars flygning från Stockholm till Los Angeles landade vi vid 13 - tiden. Lite strul i passkontrollen blev det då jag fick ett kryss på min inträdesbiljett till USA, som tydligen betyder en extrakontroll och förhörsrummet innan vi kunde lämna flygplatsen. Lite segt förstås att behöva sitta och vänta ytterligare en stund medan byråkratin malde på. Jag var verkligen inte ensam om detta, men vissa blev väldigt utfrågade, medan andra som jag bara behövde nämna var jag skulle bo första natten. Nu hade vi inte så bråttom då vi i princip bara ska vänta på vårt nästa flyg som går sent midsommarafton.


Vi bor nära flygplatsen och gårdagens eftermiddag promenerade vi runt, åt och försökte hålla oss vakna så länge som möjligt, ja de sista timmarna är svårt att hålla sig vaken med nio timmars tidsskillnad. Strax före åtta somnade vi gott och faktiskt unnade vi oss hela 12 timmar i sängen. 

(Bild: Någonstans ovanför Grönland eller Kanada, is och snö, det är långt till sommaren här)


I morse var vädret disigt och lite tråkigt. Vi tog ännu en långpromenad och gick till ett närliggande centrum för lite ögonshopping och åt lunch och njöt av alla flygplan som som strök ovanför huvudena på oss då landningsbanan ligger strax intill.
Lång, lång väntan på incheckning till Nadi /Fidji, vi bad om senare utcheckning och fick behålla rummet till femton och det blev en liten eftermiddagsvila i sängen innan vi till sist måste lämna rummet och nu är det bara att vänta och ja det är faktiskt ganska skönt att inte stressa som jag alltid annars gör.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Livet i kappsäck

Roadtrip: Las Vegas till Laguna Beach Los Angeles

Roadtrip: Seattle till Las Vegas